Cesar therapie

Cesartherapie is een paramedische behandelmethode. Paramedisch betekent o.a. dat de therapie gegeven wordt na verwijzing van een arts. Deze methode is gericht op de behandeling en voorkoming van klachten die het gevolg zijn van een onjuist houdings- of bewegingspatroon en al dan niet veroorzaakt worden door een bepaalde afwijking of ziekte.

Wanneer u een afspraak heeft gemaakt voor Cesartherapie bij Gerard van Vliet zal er bij de eerste afspraak een intake plaatsvinden. Hierin worden de klachten, doelen en wensen besproken. Hierna volgt een uitgebreid onderzoek waarbij gekeken wordt naar de houding van u lichaam. Met eventueel aanvullende specifieke testen wordt achterhaald wat de oorzaak van de klachten zijn.

Bij Cesartherapie Gerard van Vliet wordt voor elke patiënt een individueel behandelplan op. Als uitgangspunten voor dit behandelplan gelden:

• De diagnose van de verwijzende arts.
  • Bevindingen van het eigen onderzoek.
  • De mogelijkheden en individuele situatie van de patiënt.
  • Het doel en de wensen van de patiënt.

Bij Cesartherapie moet de patiënt zelf actief aan de therapie deelnemen en leren begrijpen en voelen hoe en waarom bewegingen het best op een bepaalde manier kunnen worden uitgevoerd.  Want een belangrijke voorwaarde voor een blijvend resultaat is toepassen van het geleerde in het dagelijks leven. De oefentherapie Cesar wordt gegeven bij ons op de praktijk. Wanneer het noodzakelijk is komen we ook bij u thuis. De behandeling duurt 35 minuten en is individueel.

Welke klachten voor Cesartherapie?

– Bij de behandeling van klachten veroorzaakt door houdings- of bewegingsafwijkingen, in bijv. nek-, schouder- en rugklachten.

– Behandeling van scoliose en heupklachten.

– Bij het bestrijden van beroepsklachten ( bijv. lage rugklachten, RSI).

– Bij de verbetering van ademtechniek (bijv. bij COPD en hyperventilatie, maar ook bij zingen).

– Bij de behandeling van patiënten met neurologische aandoeningen(bijv. hernia, ischias en andere uitstralende zenuwpijnen, ziekte van Parkinson en multiple sclerose (MS)).

– Bij de behandeling van orthopedische aandoeningen ( bijv. artrose, osteoporose, ziekte van Scheuermann).

– Bij revalidatie, bijv. na een ongeval of een heupoperatie.

– Bij de behandeling van reumatische aandoeningen ( bijv. reumatoïde artritis ziekte van Bechterew).

– Bij de verbetering van de motoriek van kinderen (bijv. bij kinderen met een achterstand in de motorische ontwikkeling).

– Bekkenklachten door de zwangerschap

– Bij klachten als bijv. urine-incontinentie.

– Vragen of een afspraak maken